Kuidas luua ettevõttele muusikaline tunnusmeloodia?



Postituse lisaja:
Magnus - magnus@allstarz.ee 20.06.2022 - 00:00

Muusika loomise juures on kolm erinevat komponenti, mida oskavad osavalt ära kasutada heliloojad ning muusikaprodutsendid. Nendeks on inspiratsioon, meeleolu ning tehniline seadistus. Kõik algab inspiratsioonist ning lõppeb tehniliste viimistlustega. Ettevõtted nagu Coca Cola, Nike ja isegi Boost Casino on loonud muusikakõlinad, mille abil on võimalik nende reklaame ära tunda raadios või isegi televisioonis ilma, et heidaks pilgu teleekraanile.

Kuidas arendada enda brändi ning millises järjekorras toimida?

a) Kaasa enda projektidesse reklaamiagentuur, kes oleks sobilik just teie brändile. Reklaamiagentuuridel on piisavalt kogemusining oskavad leida parimaid ideid sinu brändile sobiva muusika või tunnusmeloodia tarbeks. Imago kui visuaalse reklaami tuumik peab jõudma tarbjani kiiremini kui teenus mida bränd esindab.

b) Vabakutselised - Siin ei pea kindlasti valima kõige kallima eelarvega produtsenti, sest hästi valitud vabakuselisena tegelevad produtsendid teevad samuti oma tööd professionaalselt. Näitena võiks tuua nii stiili kui ka meeleolu, mida reklaamikampaania peaks pakkuma.

c) Lüüriline või ainult muusika - kui suund ei ole veel selge, siis vastavalt tunnusmeloodia eesmärgile saab kohandada sõnadeta muusikat hiljem ka laulusõnadega.

d) Tuntud või mittetuntud laulja - Tuntud lauljate kaasamine võib panna eelarvele korraliku löögi, kuid samas võib teatud olukorras ka anda kordades juurde. Hea näide siin puhul on Justin Timberlake sisselauldud McDonaldsi reklaam ‘I’m loving it’.

Kui ideid endal napib, siis võib siit noppida endale mõned ikoonilised tunnusmeloodiad, millest ammutada inspiratsiooni:

a) Coca Cola - Kõigile tuntud karastusjoogi ettevõtte on muutnud oma tunnusmeloodiad erinevatele temaatikate tõttu kümneid kordi, kuid üheks unikaalsemaks on kindlasti 1993.ndal aastal raadios mängitav Joey Diggsi lauldud kõlin.

b) McDonalds - kasutas oma kõlina loomisel lihtsat inimhäält - vilistamine. Võibolla ei olegi rohkem vaja. Tabav hääl ning meelejääv sloogan on siiani kiirtoidurestorani jaoks piisanud.

Photo by A.Paes